#tokVIKTig

Jag har varit väldigt låg på energi ett bra tag.
Det har varit mycket som hänt som gjort att "jag" inte har kunnat prioriterats av mig.
Den lilla energi jag har haft har gått till barnen och till att överhuvudtaget orka kliva upp ur sängen varje dag.  

Nu känner jag att det finns utrymme att prioritera mig själv igen, en otroligt skön känsla!
Nu orkar jag lägga lite mer energi på att må bra, både i knopp och kropp.

Jag ställde mig på vågen i morse, vill inte tänka på siffran.. men nu ska den minskas.
Egentligen vill jag inte väga och mäta, men jag behöver mätbara resultat för att kunna peppa mig själv.
Detta ska vara en förändring som jag ska leva med för resten av livet. Det handlar om en förändring för att må bra.
Jag mår bra av att röra på mig och äta "bättre".

Planen är att nu den första veckan dricka Nutrilett shakes frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och ett lagat mål mat per dag.
Minst en halvtimmes träning per dag i form av tex gym, simning och promenader.

Min målbild är att om ett år hoppa studsmatta med mina barn.
Jag kan riktigt se detta framför mig och känna känslan och glädjen av att då kunna leka med dem mer.

Känns verkligen toppen, nu kör jag!
Jag är #tokVIKTig
 

Kommentarer:

1 Marlene:

Å den här gången ger du inte upp!!! För in små korrigeringar i ditt nuvarande liv istället för att köra igång med buller och bång. Så blir det mer hållbart :-)

Kommentera här: