Kräftsallad med keso och fetaost.

Idag måndag började vecka 7 av 10 utav denna viktresa med Nutrilett - Tactiq team. 
Nu har jag börjat införa ett mål mat per dag och äta Nutrilett Smoothies och Nutrilett Bars de övriga måltiderna, det ska sammanlagt bli mellan 800-1200 kcal per dag. Jag har gått på ett flertal olika dieter tidigare, men jag har aldrig bantat med hjälp av att räkna kalorier. Så det blev till att söka på internet. Jag hittade bland annat en toppenbra sida http://kalorier.nu/ som jag har haft mycket hjälp av. 
Idag blev det något jag verkligen längtat efter under dessa sex veckor med Nutrilett shakes, Nutrilett Bars och Nutrilett Smoothies:
 
Kräftsallad      231 kcal
100g Kräftstjärtar 95 kcal
1st  Ägg             71 kcal
50g Gurka            6 kcal
50g Tomater         6 kcal
50g Isbergssallad  6 kcal
15g Sockerärtor    6 kcal
50g Vattenmelon 17 kcal
10g Fetaost 3%   10 kcal
20g Minikeso      14 kcal
 
Behöver jag säga att det var mycket gott! :-) Jag har druckit extra mycket vatten idag, vill inte chockera tarmarna alltför mycket med fast föda.
Jag läste en liten notis i Expressens bilaga "Allt om LCHF" som handlade om
Mindful eating som är att vara närvarande när man äter. Stänga av tv:n, lägga undan telefonen och bara fokusera på det man har på sin tallrik. Verkligen känna hur varje ingrediens smakar och tugga ordentligt.
Detta kom jag på idag när jag satt framför min lunchtallrik - hoppas jag kommer ihåg det nästa gång jag äter också, och nästa... :-)

Nu ska jag ta en rask promenad med stavarna :-)

Ha det så bra sålänge,
kram! ♥
/Lisa

Kommentarer:

1 Malin:

Men mums vad gott :)
Perfekt att du lägger ut så man får ta del av det !!

Svar: Ja, jag tänkte lite så, att tips behöver man alltid :-) Och, jaa det var gott :-)
Lisa

Kommentera här: