Tänk dig smal - gå ner i vikt med KBT

Idag börjar jag en helt ny spännande resa,
jag ska gå en kurs som heter "Tänk Dig Smal - gå ner i vikt med KBT". 
Jag hittade denna på Facebook.
En kurs som med hjälp av KBT ska hjälpa mig att ändra tankesättet helt, och på så sätt gå ner i vikt och framförallt att hålla vikten. 
Detta låter som det verkligen passar mig. Jag vet ju HUR jag ska göra för att gå ner i vikt, men det gäller ju att klara av att hålla vikten, att helt ändra livsstil och tankar. 
 
Vi är en grupp på Facebook som tillsammans gör denna resa. 
Vi kommer att få lära oss en ny färdighet varje dag under dessa sex veckor. 
Det är verkligen jättebra att kunna peppa och stötta varandra. 
 
Jag ställde mig på vågen i morse, inte en rolig siffra... Jag har aldrig vägt så mycket, inte ens som gravid. Jag blev lite chockad och illamående... 
MEN nu ska den siffran minska - 
Jag känner mig motiverad!
 
 
 
• Kategori: Tänk Dig SmalTaggar: Gå ner i vikt, KBT, Tänk dig smal, Ulrika Gabriel, Viktminskning; • Kommentarer (0)