LCHF

Igår klarade jag faktist av en heldag med bara shakes, heja mig! -1,1 kg idag.
Jag vet varför det är så galet svårt, jag sover superlite och är helt tom på energi, då är det massor av snabbt intag som gäller för mig. Smörgåsar, smörgåsar, smörgåsar...

Jag gjorde kvällsfika åt barnen igår. Men hur gott doftar inte bröd!? Där var jag stark som inte stoppade det in i munnen. Jag är överviktig av överätande av just lite bröd och massor av fett. Jag är ingen fan av varken godis eller chips. Blir jag sugen på något så är det en pizza med massor av ost, en fet bearnaisesås eller en gräddig gratäng.

Jag har en önskan om att senare när jag har gått ner lite mer i vikt att då övergå till LCHF. Det borde ju passa mig som är en fettoholic. Det gäller bara att låta bli brödet! 

Jag har testat LCHF tidigare, och det har inte funkat alls. Nu ska jag ladda med inspiration, böcker och tidningar. Det gäller att läsa på.  Men inte än, jag lär ju trilla dit på en gång när jag ser alla bilder på god mat :-)

Men nu kör jag vidare med min lågkalorimetod. 
Begränsat kcal in + Ordentligt med motion / Mycket kcal ut = Minus :-) :-)

Så Nutrilett blir min medpassagerare på denna viktresa ett tag till.
Det funkar ju faktist, jag vägde ju faktist 115,5 kg i Juli :-) (-21,5 kg) 

Apropå minus, minus 22 grader ute just nu - Våga Vägra gå ut!!!
Det blir med andra ord ingen joggingtur idag.

Jag kollade almanackan nyss, det finns ingen tid till gymbesök förrän på Torsdag... Nu ska jag böka in motionscykeln från altanen - nu ska här trampas!! :-)
• Kategori: ViktresanTaggar: 56kilo.se, LCHF, Lågkalorimetod, Nutrilett, kcal, Åse; • Kommentarer (0)

Kommentera här: