Stress och sjukdomar

Jag har fått skumma knölar på händerna, de gör inte ont eller så.. men de är inte så tjusiga direkt. De heter Granuloma annulare, eller något liknande. Ingen som vet varför man får dem, eller hur man blir av med dem. De ska försvinna av sig själv. Det finns de som får dem på ställen där de kan göra ont. tex under fötterna. Då behandlar man dem med kortisonsprutor.
De sägs komma av Stress.

Jag tappar hår just nu, massor. Det är läskigt mycket, nu har jag väldigt mycket hår så det syns inte.
Det kan bero på Stress.

Förra veckan fick jag den vidrigaste tandvärken. En sanslös pain, nästan som att föda barn, ja... nästan!
Jag hade värk i hela ansiktet, stoppade tandkräm i munnen för att det skulle gå över. Jag låg och skrek hela natten. Jag fick tabletter av en god vän som tog bort det värsta, tack det var tur!
Jag åkte akut till tandläkaren. Jag har inget fel på mina tänder!
Det var små sår och en blåsa på tandköttet "Afte" kallade hon det. Jag skulle dutta lite ättika på blåsan och ta värktabletter. Jag fick penicillin för inflammation i käken.
Man kan få detta av.. Stress


Vik hädan stress!
Jag tänker må bra, så det så! ♥


• Kategori: Sprang in i en väggTaggar: Stressrelaterade, afte, annulare, granuloma, håravfall, inflammation, käkinflammation, sjukdomar, stress; • Kommentarer (0)

Kommentera här: