Laddat Batterierna!

Idag har vi laddat batterierna på allra bästa sätt. De två stora barnen har ju simskola på morgnarna mellan klockan 8.00-9.00. Vi packar med oss frukost och åker dit. Det känns lite "sådär" att väcka barnen när de är lediga, men när vi väl är där känns det tokbra att få vara tillsammans hela familjen vid havet, äta frukost och mysa. Jag hade nog inte tyckt att det varit lika mysigt om det regnat, men hittills har vi haft tur med vädret :-)

Idag efter simskolan stannade vi till på en annan strand på hemvägen. Det är ju en del av lyxen när man bor på en ö, att det finns några stränder att välja på. Det är ju så fantastiskt trevligt att äntligen få lite sommardagar med sol och värme. Barnen hade jätteskoj där på stranden med kompisar, badade och busade.
När vi kom hem slappade vi vidare i hängmattan och i solstolarna.
Så idag har vi haft en helt TANTASTISK dag (som vår lille son D skulle säga) :-)
Viktresan med Nutrilett TACTIQ Team går vidare. Det kändes lite tungt i Söndags när jag kämpat så hårt under förra veckan och vågen bara visade minus 0,3 kg.Men jag vet ju att det kommer komma fler sådana tillfällen när vågen står still. Dessutom var det ju ett minus! Nu är det nya tag som gäller det är bara att kämpa vidare!  
Just nu är det ju vecka nummer två av tre med Nutrilett Smoothies och Nutrilett Bars. Ärligt talat är de MYCKET goda. Jag ska berätta lite mer om de olika smakerna som jag har testat lite senare, men jag kan säga att alla är goda eller jättegoda! Jag gör likadant som jag gjorde de tre första veckorna då jag åt Nutrilett shakes - jag ställer alarmet på mobilen. Den ringer alltså som en "matklocka" 5 gånger per dag. Klockan 9.00, 12.00, 15.00, 18.00 och 21.00. Det funkar superbra!

Imorgon ska jag simma när barnen är på simskolan och på Torsdag ska jag åka in på gymet är planen. "Nu ni kilona får ni akta er!!!" ;-)
Jag måste säga STORT TACK till alla som peppar och stöttar mig, ni är GULD värda!
 
Ha det bra så länge,
Kram! ♥
/Lisa

Kommentarer:

1 Åsa:

Nu blir jag nyfiken! Jag bor ju också på en ö, vilken bor du på? :)

Du har helt rätt inställning, ladda om med ny energi och kör vidare! Även deltagarna i biggest looser gick ju ibland ner bara nått gram trots rätt mat och massor med träning :)

Svar: Jag bor på en ö utanför Sundsvall, Alnö. Får för mig att du bor i södra delen av Sverige, kan det stämma? Ja, det är sant-bara att kämpa vidare :-)
Lisa

2 Åsa:

Nej, jag bor i Ålands skärgård :)

Svar: Låångt söderut från mig då alltså :-) Men visst är det härligt att på på en ö, vid havet :-)
Lisa

Kommentera här: