Dag 6 med Nutrilett shakes, Egoboost

Igår var det fredag. Jag fixade lite fredagsmys till mig själv genom att blanda en Nutrilett jordgubbs shake och ställa in i frysen. 3-4 timmar senare var den klar. Blir lite som sorbé. Smakade helt ok, bra för mig som älskar glass! Inte för att det smakade som glass, utan just mer som sorbé. Kul med lite variation på shakerna :-) 

 

 Dag 6  Idag har det varit lite tyngre. Jag har varit trött, och väldigt sugen på något gott. Kan ju i och för sig bero på att det är lördag och man kanske utsätts för lite mer frestelser såsom lördagsgodis, grillat kött, pizza, glass, vin eller en drink. Men shit vad jag känner mig stolt och stark att jag faktist fixar det! :-) 
Min älskade sambo fick ut mig på en stavgång idag med. Det är inte bara att jag är trött som gör att det tar emot, det är lite svårt att hitta tiden när vi har tre barn och är mitt i ett altanbygge. Men, han är bäst och hittar tiden åt mig. Tyvärr har jag ont i ena höften när jag går. Det är troligtvis på grund av foglossning. jag har fått övningar och tips på hur jag ska göra av sjukgymnasten. Jag ska spänna magen, då avlastas bäckenet, då går det bra! Gick i 45 minuter idag.

 

Imorgon är det Söndag och dags att väga och mäta, hur spännande som helst. Tänk att jag som brukar ställa mig på vågen typ 1000 gånger per dag när jag försökt gå ner i vikt, har hållt mig - hela veckan!
Något borde det ha hänt på vågen, men jag ser detta som långsiktigt och jag förväntar mig inga jättesiffror. Det ska bli skoj att se hur det gått för de andra i TACTIQ Team.

 

 
För ett par dagar sedan när jag var på affären fick jag ett tokryck och slet åt mig boken Egoboost av Isabella Löwengrip, "Blondinbella". Mest bara för titeln: Egoboost, DET behöver jag-tänkte jag!
Idag var jag och minstingen ensamma hemma ett par timmar. Då tog jag fram boken och blandade till en Nutrilett shake-choklad. Det var längesedan jag kunde läsa en bok, men det gick, lite långsamt kanske. Får se vad jag tycker om den när jag läst ut den. (om 100 år ;-)  ) Det var i alla fall en välbehövlig liten vilopaus.

Såhär står det om boken på

 

www.bokus.comBoosta dig själv!
Blondinbella är en av Sveriges mest lästa bloggar någonsin, och nu tar dess skapare Isabella Löwengrip sitt positiva budskap vidare i en nära och äkta handbok för unga tjejer. Isabella är kompisen som ger goda råd, stöttar, peppar och tröstar. Att "boosta sitt ego" är livsviktigt, säger Isabella. Våga tro på dig själv och förstå att du är den viktigaste personen i ditt eget liv.

Utifrån egna erfarenheter och många exempel tar Isabella upp teman som vänskap, kärlek, svartsjuka och komplex. För första gången beskriver hon hur hon skapade sitt blogg-alter ego för att ta revansch på dem som mobbade henne på högstadiet.

Hon skriver självutlämnande om det jobbiga gymnasievalet, betygshetsen och alla andra krav som ställs på en tonåring. Sexuella övergrepp, ångest och ätstörningar är andra teman. Men Isabella skriver även om festerna, första förälskelsen och det stora problemet med ful rumpa i nya jeans.

 

Näe, nu är det dags att hoppa i säng, Kram! ♥

 

 

• Kategori: ViktresanTaggar: Egoboost, Nutrilett shake, Nutrilett sorbé, Stavgång, TACTIQ Team; • Kommentarer (1)

Kommentarer:

1 johanna wiström:

You go!!!!

Svar: Ååh, tacktack!!
Elisabeth Öberg

Kommentera här: