Fredagspeppen

Nu när jag nyss kommit hem efter att ha lämnat barnen på förskolan och skolan kände jag lite hur luften totalt gick ur mig. Jag satte mig ner med en stor kopp kaffe för att ladda innan jag hoppar in i duschen.
Jag är så galet stolt att jag fixar att lämna barnen själv på morgonen.
Tyvärr har jag inte fått till ett bra upplägg på våra morgonrutiner.
Jag är fortfarande så trött anda in i själen när jag vaknar på morgonen, troligtvis eftersom jag inte sover så många timmar som jag behöver.
Jag är inte speciellt organiserad.
Väckning, frukost, tvättning, blöjbyte, borstning av tänder och påklädning blir lätt hysteriskt stressigt och... kaosartat
Ändå har vi förberett dagen före, med att lägga fram kläder och allt som ska med. Jag vet inte hur jag ska kunna planera det bättre... Nästa gång ska jag kliva upp en halvtimme innan, trots att jag är trött som en zombie :-)


Fina Sojka har något som heter Fredagspeppen. Exakt vad jag behövde just nu. Så jag hänger på!
Läs mer här varför hon startat detta, och kika gärna in för att hitta fler Pepplistor att inspireras av.

Alla är vi värdefulla och har massor med bra, fina och vackra egenskaper. 
Nu ska jag tänka ut saker som är bra med mig :-)

Fredagspeppen:
○ Jag är stolt över våra härliga barn
○ Jag har en underbar sambo, min bästa vän och livskamrat
○ Jag har ett fint leende
○ Jag har fina ögon
○ Jag är omtänksam och bryr mig om andra
○ Jag är givmild
○ Jag är påhittig och kreativ
○ Jag är värdefull och duger som jag är.

Kommentarer:

1 Sojka:

Helt underbar lista! ❤

Kommentera här: