Cellbes, Modell för en dag



På Facebook i slutet av Oktober hade Cellbes en tävling där man kunde vinna att få vara "Modell för en dag". Jag kände direkt att jag verkligen skulle behöva den egoboosten, så jag skickade ett mail. Jag hade inga större förhoppningar om att vinna, men jag hoppades såklart på tur!

När jag senare fick ett telefonsamtal från Cellbes, där de sa att jag var en utav vinnarna, så blev jag så otroligt chockad och glad att jag inte ens minns vad jag sa.

Det krävdes lite mod av mig för att våga åka på detta själv.
Men jag kände att det är just det jag behöver, jag måste våga för att vinna!

Den 7 November åkte jag med flyget till Göteborg där en taxi väntade för att ta mig till Borås.
Det var snökaos med många flyg inställda, så jag hade tur som kom fram.

På hotellet  i Borås välkomnades jag utav Ann-Sofie från Cellbes.
Jag började med lite vila på hotellrummet innan vi gick tillsammans med de övriga två vinnarna till Borås Textile Fashion Center, där vi fick en rundvandring. En imponerande stor lokal som byggts om och gjorts jättehäftig. Den innehåller allt från textilmuseum till forskning och högskola.
Efter det gick vi till en restaurang och åt jättegod mat. Vi hade en trevlig kväll innan det var dags att gå till hotellet för att sova.

Dagen efter hämtade en taxi oss för att åka till vår photoshoot.

Vi var rejält spända och förväntansfulla när vi kom till den stora lokalen vi skulle tillbringa dagen i.
Vi blev så fantastiskt omhändertagna att vi kände oss välkomna och avslappnade på direkten.

Först fick vi sätta oss hos make-up artisterna som sminkade oss och gjorde oss fina i håret.
En riktigt lyxig känsla för en trebarnsmamma.
Vi fick egna omklädningsrum med våra namn på och fräscht vatten påfyllt hela tiden.

Till varje klädbyte fick vi nytt smink, ny frisyr och passande accessoarer. Vi kände oss som prinsessor!

Jättemånga fina kläder som passar min kroppsform, både de kläder jag fick ha på mig men även kläderna de andra två tjejerna hade var jättesnygga!

Dagen var fantastisk, så intressant och roligt att få vara med om detta.
Fina möten med härliga människor: de övriga två modellerna Mindra och Cia var jättefina tjejer, make-up artisterna var jättemysiga, stylisten var fantastisk, fotografen var otrolig och all underbar personal från Cellbes var så fina.
Jag hade ett leende på läpparna under hela dagen. Verkligen en upplevelse för livet, en dag jag aldrig kommer att glömma.

När jag skulle åka hem var det fortfarande snökaos och jag fick vänta jättelänge på Arlanda på grund av inställda flyg. Men det gjorde ingenting. Jag satte mig med en god kaffe och mådde bra.

Stort TACK till Cellbes för att jag fick vara med om detta!

Här är en film från vår dag: Cellbes Modell för en dag 


Här kommer en bildbomb:
(Alla kläder från Cellbes)

 
 

 
• Kategori: Lite av varjeTaggar: Cellbes, Egoboost, Fotografering, Photoshoot, lyxigt, modell, modell för en dag, modellförendag, stylist; • Kommentarer (1)

Kommentarer:

1 Åsa Lundgren:

Men guuuuud så strålande vacker du är!!!!!!

Svar: Meen tack fina, vad du är gullig <3
Elisabeth

Kommentera här: