Startade dagen med en eld


 
Hej svejs vännen!
Idag var min första arbetsdag efter att ha varit ledig i sommar.

Dagen startade med en del dramatik, minst sagt.
Sambon som arbetat natt höll på att klä på barnen och ge dem frukost.
Jag satte mina ägg på spisen och tog en snabbdusch. När jag klev ut ur badrummet kände jag direkt att något var fel i köket, så jag sprang dit. Jag hade slagit igång fel platta! På den platta som var kokhet stod en O´boy-burk i plåt och en påse bröd. De var båda en sekund från att brinna. Sambon sprang ut med burken och jag med brödpåsen. DÅ började brandvarnarna att ringa... Min näsa känner brand långt innan brandvarnarna.

Exakt så som det gick till när vi hade en brand i källaren för 8 år sedan. Jag kände att det luktade rök, hann springa ner i källaren och ut med sonen och ringa brandkåren innan brandvarnarna började att tjuta..

Efter det rejäla uppvaknandet tog jag mig till jobbet. På jobbet har jag idag haft en genomgång av koder och rutiner som jag helt glömt under min ledighet. Minnet har verkligen blivit jättedåligt efter att jag fick utmattningen.
Men, nu jobbar jag på att göra det så enkelt som möjligt för hjärnan, ALLT skrivs upp i en liten bok.

Nu hoppas jag att förkylningen ger sig av. Efter en veckas förkylning har jag nu fått ont i ansiktet och käken,,, kanske är bihålorna? 

Ikväll somnade killarna jättefort. De klädde av sig, borstade tänderna och godnattkram, så var det klart!
De tyckte kanske att mamma behövde kurera sin förkylning och den onda ryggen ♥ 

Nu har jag planerat min motion och träning. Detta var dagens uppgift i "Tänk Dig Smal-kursen" .
Den går jättebra kursen. Perfekt med en uppgift varje dag. Många viktiga tankar som behöver funderas över.  Dessutom har vi varandra i Facebook-gruppen, för både stöttning och tips.

Kraaaam!
 

Kommentera här: