En jättefin begravning

Igår var jag på begravning. Vi tog farväl av min fina och busiga farbror. Hans bortgång gick fort. Han var frisk och hälsosam, men fick cancer i bukspottkörteln.  
 
Det blev en jättefin begravning. Prästen pratade om hur han var och om hans största intresse: att fiska. 
 
Vi valde att spela Thore Skogman - Storfiskarens vals som avslutning. Den passade så bra. 
 
Jag och mamma gjorde en blomsterkrans själva, den blev bra. 
När vi gjorde kransen satte sig en humla på den. Vi brydde oss inte om den utan fortsatte att sätta blommor i kransen. När kransen var klar lade vi den ute vid bilen och innan vi åkte la vi den i bagaget på bilen. 
När vi satte oss i kapellet såg jag hur humlan kröp omkring på kransen, den hade följt med! Mitt i ceremonin när prästen pratar börjar humlan flyga omkring, några blir rädda och prästen säger att den är fredlig. 
Efter begravningen bär jag kransen till graven där farbror ska ligga, och humlan följer med ~ hela vägen! 
🐝
 
Vila i frid Mojje,
nu får du busa och ha skoj i himlen 🍃🌹 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Åsa Lundgren:

Vilken otroligt vacker krans ni gjort. Och så symboliskt med humlan på något vis. Det är tufft med begravningar, kram.

Svar: Taack ja kransen blev bra, skoj att göra. Håller med, otroligt tufft med begravningar. Kram!
Elisabeth

Kommentera här: