Fundrar kring Facebook

Jag fundrar lite kring Facebook och andra sociala medier.  Jag gillar det mesta som mina vänner delar med sig, är det något som intresserar mig mindre scrollar jag bara förbi. 
 
Men att blockera människor eller dölja vissa inlägg kan bli lite konstigt ibland. 
En vän dolde ett inlägg för mig, som jag såg ändå. (En ska inte lita på facebook med andra ord.) 
Att prata skit om människor är i och för sig aldrig ok, varken på internet eller någon annanstans. 
 
Häromdagen var jag med om något helskumt. 
Jag hade delat en bild med ett roligt citat som jag gillar.  Då får jag ett meddelande av en vän som skriver att hen nu tagit bort mig som vän eftersom jag delat den bilden.  Personen trodde att den var riktad till denne. 
Jag visste faktiskt inte om jag skulle skratta eller gråta.  Tyvärr blev jag ledsen, trodde inte att vuxna människor betedde sig så. 
Jag kan inte bestämma hur andra ska tycka eller reagera. Verkligen trist att någon att någon tar åt sig
 
Det skulle nog vara bättre om alla tänkte lite mer på vad de säger och gör både på internet och i övriga livet.
Att se bilder där flera nära vänner är på en fest som en inte är medbjuden på kan kännas rätt ordentligt i hjärtat. 
Förr såg en ju inte sådant,  nu redovisas det mesta på internet.  
 
Jag väljer att se det positivt,  jag gillar sociala medier.  Jag har lärt känna människor, på flera sätt. ♡ 
 
 

Kommentera här: