skitsnack

Skitsnack... 
Hur kommer det sig att människor pratar om andra när de inte är i närheten? Hur tänker en när en skvallrar och sprider rykten? 
Jag gissar att det kan finnas i människors natur, att "gotta sig i andras problem" eller att de inte har något annat att prata om och därför pratar om andra.. 
Den senaste tiden har jag fått höra massor av saker andra har sagt om mig. Riktigt elaka saker som någon hittat på.
Tänk om de som gjort detta skulle ha minsta aning om hur illa det har gjort mig,  vilken stor sorg som jag får bearbeta varje dag på grund av dessa lögner. Det tror jag inte, ingen kan med vilje göra någon så illa. 
 
Jag vet inte vad som är värst heller: skitsnackarna eller de som tror på skitsnacket?
De allra flesta brukar komma till insikt förr eller senare. De som vill det, brukar göra det. 
 
Men vet ni vad,
jag känner att det får vara nog,
jag behöver verkligen inte sådant,  så det väljer jag bort! 💪👊  
 
Kärlek  💖 
 
 

Kommentera här: