Hjärtklappning

Denna underbara bild är bara så "jag". 
Förvirrad, yr, illamående, svettig, röd i ansiktet och med en enorm hjärtklappning sticker jag ner händerna i väskan för att försöka hitta det som jag behöver. 
Min väska är alltid som ett "svart hål",  ni vet ett sånt där hål i rymden där saker liksom försvinner. 
 
Det är med andra ord ett av de tillfällen som jag behöver ha bättre ordning för att undvika denna panik...
men, samtidigt försöker jag lära mig att tänka.
Att tänka att det gör inget, det gör inget om kön bakom växer, det gör inget om människor suckar, det gör inget om jag glömt nycklarna, busskortet, plånboken eller vad det nu kan vara... världen går inte under, ingen kommer att skadas av det heller. 
Andas...  
 
Sen måste jag se saker från den roliga sidan också, i min väska finns de mest annorlunda ting.
Gamla bananer, sjuttioelva lipgloss, snoriga servetter, plåster, våtservetter, håriga och dammiga godisar,  smutsiga tops, nappar, leksaker och en massa annat som är "bra att ha"
Bild från underbara "hej hej vardag" som finns på Instagram, facebook och blogg ♡

Kommentarer:

1 Åsa Lundgren:

Jag har kaos i min väska också :-)
Jag som ung skrattade åt gamla tanter som tog upp plånboken när det var 4 stycken före i kassan......nu är jag en av dem :-)

Kommentera här: