En dag på stranden


Idag har vi haft en underbart härlig dag på stranden.
Ön vi bor på har stränder nästan runt om hela. Vi valde en utav de större.  
Det blåste rätt så rejält, vågorna var höga. Solen lyste från klarblå himmel, nästan så att mina kritvita ben fick färg. .. eller näe, solen hoppar över mig, barnen fick däremot lite fräknar.  

Vi åt goda ost och skinkmackor och drack kaffe och festisar.
Vi gick på skattjakt och hittade fina stenar, grenar och till och med några få snäckor.
Vi grävde i sanden och doppade tårna i det iskalla vattnet. Barn känner nog inte kyla som vuxna, de badade nästan!!
Det var alltså så kallt att hade jag sett ett litet isflak hade jag inte blivit chockad  :-)

Efteråt tog vi bilen och åkte och tittade lite där jag är uppvuxen. Jag visade vart jag badade, cyklade, lekte och gick i skolan när jag var liten. 

En välbehövlig dag som gör att jag glömmer allt tråkigt som har hänt och händer. Det gäller att skapa fler av dessa dagar med andra ord!
Om Ni har hört orden "Balsam för själen" så är det just hur man beskriver en sådan här dag ♥

 
 

Kommentarer:

1 Gina:

Jättetjusiga bilder på de fina och glada killarna!!!
De gör att jag just nu, nästan mitt i natta vill bada i vågor :-)

Kramar//Gina

Kommentera här: