Dokusåpor

Jag erkänner, jag tittar gärna på dokusåpor.
Just nu är det Paradise Hotel och Farmen.
Jag vet inte vad det är som gör att jag fastnar så lätt.
Troligtvis är det för att det är inte speciellt ansträngande att följa,
och att jag älskar härliga miljöer, roliga kläder och fester med glada skratt.
LOVE IT! ♥

Igår mådde jag dock riktigt illa efter att ha sett på programmen.
Sedan när blev det okej att säga vad sjutton som helst till en annan människa?
Sedan när blev det ok att mobba och frysa ut andra människor?
Är det såhär människor gör mot varandra?
Riktigt hemskt tycker jag. 

Själv kämpar jag hela dagarna med att lära barnen att det absolut aldrig är ok med mobbning eller att frysa ut andra.
Vi säger till våra barn att man aldrig får göra någon illa, och att ingen någonsin får göra illa dem.

Jag tänker fortsätta att lära dem att behandla andra med kärlek och respekt ♥
• Kategori: Lite av varjeTaggar: 2013, 2014, Dokusåpa, Dokusåpor, Farmen, Paradise Hotel; • Kommentarer (0)

Kommentera här: