Höstens Lyxigaste Bloggevent på Sparadiset

Jag och fina väninnan åkte med bussen mot Stockholm vid klockan 11 på fredagen.
Efter halva vägen bytte vi till tåg, då hade lugnet infunnit sig och vi började njuta av vår lilla semestertripp. 
Vi myste till det med varsin cider och snacks till.
När vi kom fram mötte vi upp goa väninnan som bor i Stockholm.
Det blev nästan lite stressigt, men det gick galant, vi hann checka in på hotellet,
byta om och ta tunnelbanan mot Sparadiset.
Vi möttes och välkomnades av mysiga tjejerna och arrangörerna Lina och Diana.  

Sparadiset finns på två ställen (snart tre) i Stockholm. Vi var på Södermalm, ett jättemysigt ställe.
Lokalen består av flera små rum som alla är inredda jättemysigt med blommor, bambu, parasoll och tyger.
En avslappnande miljö där man känner sig lite som att man är utomlands.
De två relaxavdelningarna är inredda i olika stilar.
"Moulin Rouge" med sidensänghimmel och kristallkrona, "Fiji" med bambu, röda lampor och kokosnät.
Båda går att hyra privat.
 
 

Tillsammans med 50 andra tjejer bubblade vi bubbelpool,
drack bubbliga drycker från Femme och Freixenet och åt tapas från Ridderheims.
Jag hittade en favorittapas som jag absolut kommer att köpa:
Lagrad Aprikoscheddar
(bitar av lagrad cheddarost i en aprikos- och chilimarinad) verkligen jättegod!

 
Som avslutning åt vi lyxiga Chokladpraliner från Chokladfabriken 
och massor med färsk frukt.

 
Jag hade den otroliga turen att vinna en massage.
Jag som aldrig fått en massage tidigare var i större behov av det än jag någonsin kunde tänka mig.
Helt klart underbart välbehövliga minuter.


Vi fick även en hudanalys. Jag visste redan innan att jag måste börja ta hand om min hud bättre,
men jag fick även veta att jag har en blandhy som behöver fukt och inte fett.
Nu ska jag börja sköta om min hud bättre, det lovar jag mig själv.

Ett fantastiskt bord med priser hade tjejerna också ordnat som lottades ut under kvällen.
De fina och lyxiga vinsterna var bland annat från: egoFIN, Beach House Company, Timarco, Nordicstyle, Chokladfabriken, Geggamoja, MdFormulations, Klockargården, Voya, LinebyMaria, GHD, Daisy 

När vi gick hem fick vi Superduperfina Goddiebags, hela tre stycken. De var fyllda med lyxiga saker jag verkligen kommer att använda och ha nytta av.
De innehöll bland annat: trosor och nagellack från Röhnisch, kryssning ifrån Birka, ansiktskräm från CCS, vitaminer från ACO, deodorant och BB creme från Vichy, handtvål från Åhléns, ansiktsmasker från Forumula 10.0.6, väldoftande doftljus och ett badbrus från Klockaregården, träningskort från Rosa Skrot, produkter från Voya och MD Forumulations, kort från egoFIN, tidningar från Sköna Hem & Daisy.
 
Efter SPAvistelsen hade tjejerna ordnat så att vi alla skulle fortsätta kvällen med att mötas upp på "Hotellet" vid Stureplan.
 
Vi åkte till vårt hotell där vi mötte upp ännu en fin väninna och vi fyra drack lite bubbel på hotellrummet.
Vi blev lite sena så vi tog oss aldrig till "Hotellet", men en liten barrunda blev det. 
Vi drack en drink på Vampire Lounge och en öl på "Himlen" i Skrapan.
Från en lokal under jord till en 26 våningar upp i luften.
 
Vi hade ett helt fantastiskt härlig minisemester i Stockholm. 
Stort TACK till finaste väninnorna som var med under detta dygn och
Tusen TACK till tjejerna som ordnat detta Höstens Lyxigaste Bloggevent.
Det var så välbehövligt och lyxigt avslappnande, exakt vad en småtrött trebarnsmamma behöver.
Eller alla kan ju behöva behöver batterierna ibland.  
• Kategori: ResorTaggar: Ansiktsbehandling, Chokladfabriken, Diana, Dianasdrömmar, Himlen', Hostenslyxigastebloggevent, Höstens lyxigaste bloggevent, Klockargården, Liniz, MD Formulations, Malmen, Massage, Ridderheims, Röhnisch, Skrapan, Sparadiset, Södermalm, Vampire Lounge, Voya, stockholm; • Kommentarer (4)

Kommentarer:

1 Lina:

KUL å ses :) Vilket fint inlägg å fina bilder, länkar t dig strax, kram

2 Malena:

Hej!
Vilken fin blogg DU har!
Så fantastiskt roligt att du vann massage! Har inte varit så många gånger på massage men man borde ju minst en gång i månaden, eller hur! ;)
Är glad för min påse med produkter från klockargårdens som jag vann. Jag som aldrig vinner något!
Aprikosmarinerade osten är min favorit också. Kunde inte hitta den på mitt ICA Maxi men jag hoppas den kommer snart!
Ha det så gott!

3 Viola Söderberg:

Så fin blogg du har!
Jag har precis publicerat en video på årets första snö, kolla gärna:)
Ha en bra dag!

4 Therese:

MEN jag var ju också där 😃

Kommentera här: