Vi har köpt Akvarium

För säkert ett halvår sedan när jag läste godnattsaga för 4-åringen och 7-åringen sa storkillen
"mamma jag vill ha husdjur" Jag frågade "Vad skulle du vilja ha då?" Jag förväntade ju mig svaret "Hund" men han svarade:
"Jag vill ha fiskar!" Då säger Mellankillen:
"Jaaaa, va gott!!!"

Nu fick de tillsammans ett akvarium i julklapp. De blev tokglada när de öppnade julklappen, hoppade och skuttade runt ♥
I förrgår var vi och köpte fiskar:
3 st Slöjstjärtar,
3 st Guldbarber,
3 st små malar (vet ej vad de heter)

Dag 2 (igår) fick vi ha den första lilla "adjöceremonin" inne på toaletten. Ena lilla malen låg nämlingen livlös på botten. Storkillen blev verkligen ledsen, men vi sa "hejdå" och kom överrens om att när vi spolade kom han ut till världens finaste hav och fick träffa alla sina vänner där.

Dag 3 (Idag)  låg en av Guldbarberna på botten livlös. jag och mellankillen sade adjö på toaletten.

Hoppas verkligen att de övriga klarar sig nu. Vi har ju gjort efter konstens alla regler.

En av guldbarbarberna åker runt och biter Slöjstjärtarna i stjärtfenorna, inte snäll!
En av malarna vilar lite väl mycket, jag hoppas att han inte är sjuk.

Det är tufft att ha djur,
men de är mycker fina att titta på :-)

Sjöjstjärten med vit fläck på huvudet har storkillen döpt till Rolf ♥

Kommentera här: