En nattgrubblare

Jag är en nattugla, hur trött jag än är så somnar jag inte.  Hjärnan går igång,  planerar och funderar. 
 
Ofta kan jag komma ihåg saker människor sagt. Sånt som fastnat och inte försvinner.  
 
Till exempel sa en tjej en gång för längesen 
"Har du målat tånaglarna?!? hahaha" 
Det hade jag, med ett genomskinligt lack så jag svarade "ja" 
Men jag förstod inte vad hon menade, och jag frågade inte heller. Troligtvis tyckte hon inte det var fint eftersom hon skrattade. 
 
Eller som nu för ett tag sedan,  då säger en person "jag har inget behov av att träffa dig"  Jag svarade inte... visste inte vad jag skulle säga. 
 
Jag har fler sådana exempel på ord som fastnat och är som ett eko. 
"Kolla hon har nitar på skorna, punkare! "
"glasögonorm!"
"Akta dig för henne, hon är elak"
"hahaha varför är du med henne, hon är tjock"
"jag tycket inte att du är tjock, du är... robust" 
 
Jag har fått höra massor med fina ord, men det är de mindre fina orden som bildar ärr. 
 
Jag ska byta ut dessa ord mot gladare ord ♡ 
 
 
 

Kommentarer:

1 Helena V:

Kan bara hålla med, det negativa orden bär man med sig o sitter ibland som en tagg i hjärtat o det positiva glöms bort konstigt nog 😬 kraaam

Kommentera här: