Dag 7 - Tänk dig smal - gå ner i vikt med KBT

 
Hej svejs vännen!
Idag har det gått en vecka av Tänk Dig Smal - kursen.  
Jag har haft ont i ryggen, haft mensvärk och som pricken över i:et blev jag jätteförkyld. Det gör så ont i ryggen när jag hostar och nyser så att det svartnar för ögonen. 
Jag är inte på benen än, men snart hoppas jag :-) 
 
Jag har inte kunnat träna eller promenera, men kostintaget har gått bra. Så jag berömmer mig själv massor!!! 
Jag har arbetat med uppgifterna vi har fått, och antecknat i min anteckningsbok. 
 
Jag ser fram emot morgondagen då jag planerat kosten och förberett för hela veckan.
 
Håll tummarna att jag blir friskare så att jag kommer upp på benen.  
 
Kramar!!! ♡
 
 Mina Peppkort som jag sprider ut lite överallt för att komma ihåg att läsa dem. 
 
Att se mig själv på bild när jag väger mer än jag någonsin gjort känns jättejobbigt.
Att dessutom visa den för hela världen känns ännu jobbigare.
Men.. jag vill och jag ska ha en Före-bild att kunna jämföra med senare.
 
 

Dag 3 - Tänk Dig Smal

Hej vännen! 
Idag är det dag tre av "Tänk Dig Smal"-kursen. 
Jag har hittills funderat på tre olika uppgifter med andra ord (eftersom vi får en ny uppgift varje dag) 
Det känns jättebra, många nya tankar som dyker upp i huvudet. Vi har en peppade dialog på facebook sidan.  Motiverande att höra hur andra gör och stöttande att se deras inlägg.
 
Jag har bestämt vilket kostupplägg jag kommer att ha: 
 
♦ Tallriksmodell med Viktväktarrecept och lågkolhydrattänk (halva tallriken grönsaker)  
♦ Äta 5 gånger/dag. Eftersom jag glömmer att äta, så har jag ställt alarmet på mobilen.  
Klockan 8, 11, 14, 17, 20 ringer alarmet 👍  
♦ Alltid ha mellanmål med mig i väskan.  
♦ Vara noga med att försöka hitta hunger och mättnadskänsla.    
 
Nu ska jag gå till sjukgymnasten för att träna ☺ 
Ha en finfin dag ☕🌞