Vakna nätter

I måndags när jag skulle åka med bussen hem från jobbet blev jag så vansinnigt åksjuk. De nya bussarna vi har fått i stan gungar jättemycket. Dessutom får jag ångest när det är mycket människor på bussen. Det var den jobbigaste bussresa jag varit med om. Men jag tog mig hela vägen hem, bra jobbat av mig!
När jag kom hem skulle sambon åka och jobba. Jag hade precis nattat alla tre barnen och andades ut och tänkte vila... så började 2-åringen att skrika. 
 
Fy vilken hemsk natt.  Det riktigt skär i hjärtat när barnen har ont. 
Han höll sig för örat ock skrek högt i en halvtimme, sedan sov han i en timme.. och så var det hela natten. Hugaligen lilleman. 
Jag frågade vart har du ont, kan du peka. 
Han pekade först på örat... sedan säger han håret, och pekar på huvudet.  
På morgonen hade han lite feber, men pigg i övrigt. 
Vi var till vårdcentralen,  han har en öroninflammation.  
 
Han är som sina bröder och älskar att ta av örngotten från kuddarna.  
Han kom med en kudde igår
"Ta bort" 
"Det är ju mysigt ned örngott" säger jag 
Han får av det själv och säger 
"Nuu gott! "  
 
 
 

Kommentarer:

1 Åsa:

Åh så trist när barnen är sjuka... Vår lilla har haft vattkoppor av den värre sorten nu, och fy sjutton, så maktlös man blir!

Hoppas ni ala mår bättre, kram!

Kommentera här: