Sorg - Ilska

Tidigare har jag haft så svårt att visa känslor att jag liksom glömt många av dem.  
Det har känts "lättare" att bli arg än ledsen och besviken. Det har för mig varit en försvarsreaktion som  "skyddat mig själv" från att bli sårad.
Att vara ledsen är för mig jättejobbigt. Då känner jag mig liten och sårbar. 
De senaste åren har jag tvärtom gråtit för minsta lilla, varit och är väldigt skör. 
Detta är ju egentligen positivt, jag håller på att lära mig hur alla känslor känns. De är välkomna, de behövs! 
Idag har jag ändå längtat lite efter mitt "gamla jag". Jag har haft en jobbig dag då jag har varit jätteledsen, en sorg som gör ont. 
Jag vill hellre skrika åt den som gjort mig illa, massor med ord... 
Men, nu är jag ledsen och inte arg... så jag sörjer väl ♡  
 
 

Kommentera här: