Fredagspåsar och Sportlov

Igår var det fredag och barnen fick sina fredagspåsar. 
En perfekt start på helgen och sportlovet. 
Vi har inga planer för nästa vecka,  inga "sportplaner" i alla fall. 
Vi ser kommande vecka som en vecka att ta det lugnt på, så att 8-åringens sår förhoppningsvis läker bra. Kanske det blir en bio. Jag vet att barnen vill åka på badhuset, vi får se. 
 
Jag sportade inte mycket när jag var liten, eller typ inte alls faktiskt. Red på ridskola ett tag, trots att jag är livrädd för hästar. Som 6-åring gick jag på balettskola, trots att jag är graciös som en liten elefant. Men det tyckte jag var skoj! 
 
Nu har de åkt skidor på skolan, men sonen har inte kunnat vara med pga den brutna armen och för att inte skada cystan. 
 
Judo går båda storkillarna på och fotboll, de aktiviteterna gillar de massor.  
 
Jag såg att när barnen kommer tillbaka till skolan efter lovet ska berätta vad de har gjort på sitt lov.  Jag blir upprörd,  jag trodde att de hade slutat med sådant. De barn som inte har möjlighet att göra något alls på sitt lov ska lyssna på när de andra barnen berättar om fjällresor, utlandsresor,  slalomutflykter, utflykter till äventyrsbad och så vidare. Jag ogillar skarpt att vi vuxna utsätter barnen för denna känsla av utanförskap :-( 
 
Vår kommande vecka ska också bestå av städning av huset och klädplanering inför nästa lördag då vi är bjudna Mellofest... här hemma. Sååå SPÄNNANDE! ★★★ 
 
 

Kommentera här: