Första dagen på resten av April

 
Idag är det måndag 31/3 och vår "Aprilmånad" börjar.

Alla tre barnen är på förskola/skola/fritids, sambon arbetar dagtid och jag ska arbeta 25%.
Sambon lämnar barnen och jag hämtar dem. Detta ska bli så roligt att få testa. Vi är vana att arbeta kvällar, nätter och helger och nu får vi ju testa att "leva som alla andra" Att äta middag tillsammans varje dag ska bli hur härlig som helst!
Idag börjar 8-åringen att gå hela dagar i skolan efter operationen. Det blir svårt att få honom att ta det lugnt på gymnastiken, raster och utflykter. Vi har sagt till alla lärare att påminna honom då och då.

Idag börjar även en ny tid för min resa åter till arbetet. Jag har nu arbetsprövat klart.. En ny sjukskrivning påbörjas. Jag ska arbeta 25%. 
Jag har en stor oro i magen inför detta eftersom i början av min sjukskrivning för tre år sedan godkändes den inte av försäkringskassan och jag blev utan sjukersättning i över 4 månader. En mycket tuff tid som jag inte vill uppleva igen.
Jag försöker att inte tänka på detta utan lägger energin på det som behövs istället. 
Jag måste hela tiden bromsa mig själv lite, helst på arbetet. Jag är livrädd att det ska bli stora bakslag i mitt mående. Nu när arbetsgivaren ska betala för min tid där känns det som att jag måste göra "nytta"... Men, jag tar det lugnt, ett steg i taget!

Imorgon är det Första April, brukar ni bli lurade?
Har Ni inte kommit på några bra lurerier har ni denna dag på er ;-)
 

Kommentera här: