Efter Operationen

Den 25/2 opererade 8-åringen bort en cysta i käken.
Vi har varit i kontakt med sjukhuset flera gånger efteråt. Det är svårt att veta hur det ska se ut, och vi vill ju att det ska läka så bra som möjligt. Både jag och sambon är superkänsliga vad gäller sår och blod.
Vi biter ihop och tittar ändå så att allt ser bra ut.
Vi håller även koll varje dag så att inte lukt eller smak förändras.
Första gången jag skulle spola rent såret sa jag och sonen att vi gjorde att bra jobb, ett riktigt Team work! :-)

Vi försöker att tänka positivt, att det såklart är jättebra att cystan är  borta. Jag fick ändå ett ordentligt breakdown och började storgråta i söndags. Det ser riktigt läskigt ut och jag får många frågor i huvudet, "ska det verkligen se ut så där?" "hur/när ska det kunna läka och bli bra?"
Svaret vi får är att vi tar en dag i taget, och hålla tummarna att det går bra att tanden växer fast.

Det gör vi nu.
Idag har han börjat skolan. Han ska ta lite kortare dagar nu från början. Han behöver anpassad mat (han kan ju inte bita med framtänderna), han behöver hjälp med att skölja munnen efter maten och han behöver ta det lugnt. Att ta det lugnt kommer att bli svårt, han är en 8-åring med "Full fart" :-)

Han gör det så fantastiskt bra, jag är grymt imponerad! ♥


Ti 25/2 Operation
Sö 2/3 Ringde 1177 och frågade om lukten.
Må 3/3 Ringde och besökte Käkkirurgen. De sköljde och han fick penicillin
To 6/3 Ringde käkkirurgen. Såret är ett hål, vi ser tandrötterna
Må 10/3 Besökte Käkkirurgen. De spolade rent. Det ser fint ut. Vi ska spola rent själva hemma med saltlösning.
On 12/3 Ringde käkkirurgen, tandköttet runt såret ser rött ut. Vi fick tid hos folktandvården som spolade rent.

 
 

Kommentera här: