dra en tand

Min ena visdomstand hade gått sönder och behövde dras.
Jag har skjutit upp tiden 3-4 gånger.
Imorse när jag vaknade fick jag panik när jag kom på att jag skulle till tandläkaren.
Därefter har ångesten, svettningarna och illamåendet avlöst varandra.
Shit vad rädd jag var.  
Jag trodde inte att jag skulle känna så, men det gjorde jag. 
Jag påminde mig själv att fixade 8-åringen en käkoperation, klarar jag av att dra en tand!
När jag väl kom dit sa jag direkt att jag tyckte att det var läskigt.  
Sköterskan och tandläkaren var jättebra! 
Jag fick bedövning och sedan knackade han på tanden och bände lite på den. Efter det tog han en tång och drog ut den. 
Jag märkte ingenting, jag lyssnade bara hur tandläkaren pratade om några hundar i Ryssland.  
Nu är det klart,  sa han. 
 
När jag ringde sambon och sade att han kunde hämta mig trodde han att jag skojade - så fort gick det :-) 
 
Jag har en läbbig smak i munnen och har lite ont,
men jag känner mig tokstolt att jag fixade det!
På denna bild är jag svullen och bedövad med en stor kompress inne i munnen, men GLAD!

Kommentera här: