akut till sjukhuset

I Söndags kväll tyckte jag att sonens operationssår luktade lite väl skumt,  så jag ringde 1177 och frågade lite frågor. Eftersom han mådde bra och inte hade feber sa de att jag skulle ringa käkkirurgen dagen efter. 
 
När han vaknade på måndagsmorgonen hade han blött så att det var blod runt hela munnen. 
Jag ringde käkkirurgen och han fick en tid direkt.  
 
Han fick träffa kirurgen som gjorde operationen. Såret behövde rengöras och han fick penicillin.  
Ena tanden är lös (en tand som inte ska vara lös) jag frågade om den och kirurgen sade att vi hoppas att den växer fast.  
Jag såg på röntgenbilden att roten till den tanden är jättetunn. Käkbenet som är borta ska växa tillbaka av sig själv om ca 6 månader kan det vuxit helt tillbaka. 
 
Cystan var stor, som en vindruva så den har förstört mycket. Vilken otrolig tur att den upptäcktes nu, annars hade den hunnit förstöra så mycket mer! 
 
Nu luktar såret bättre och vi håller tummen att tanden sitter kvar. 
 
 
 

Kommentera här: