Viktkurs ☆ BIA mätning

Idag har jag varit på min första BIA mätning :-) 
 
Det går till så stt man tejpar en kabel på foten och en på handen, dessa skickar en lätt ström mellan sig. (detta är inget som känns) 
Därefter matas min vikt, mitt midjemått och min ålder in i datorn.
Datorn räknar ut hur mycket vikt, fett, vätska och muskler jag ungefär bör ha och visar hur mycket jag har nu. 
 
Om två veckor ska jag göra nästa BIA mätning.  
Då ska det bli riktigt skoj att se resultatet som då syns i form av staplar och diagram.
Jag känner mig superpeppad :-) 
 
Jag har även fått ett kostupplägg som passar mig som handen i handsken.

Två första dagarna
ska jag äta en måltidsersättning som blandas med vatten.
Den finns i flera smaker, jag valde choklad :-) 

Dag tre och framåt

ska jag äta ett mål lagad mat per dag, denna måltid ska vara enligt tallriksmodellen.
En hand sallad, en knuten hand protein och en knuten hand kolhydrater.
Jag kommer att äta två måltider måltidsersättning som blandas med mellanmjölk eller mellanfil. Här valde jag smaken jordgubb :-)
Jag ska få in som rutin att äta fem gånger per dag, så två mellanmål i form av grönsak eller frukt ska också planeras in. 
Jag kommer som vanligt att använda mig av alarmet på mobiltelefonen.  Eftersom jag varken känner hunger eller mättnad så ska jag lära kroppen detta, och då behövs rutiner. Min matklocka kommer att ringa var tredje timma. 
 
Det bästa med viktkursen är att den tar upp allt.  Träning,  kost och förändringen mentalt. Dessutom pågår den i 6 månader, med stöttning hela tiden. 

Jag har ju provat ALLT vad gäller viktnedgångs-metoder Viktväktarna, Nutrilett, LCHF, Fitnessfighten, GI, osv osv Antingen har metoden inte passat mig alls, eller så har den funkat toppen men missat det viktigaste: hjälp med att ändra "tänket".
Det är i huvudet det sitter och det är där jag behöver hjälp. Jag vet hur jag ska gå ner i vikt (jag är riktigt bra på det till och med), men ingen aning om hur jag ska hålla den.

Denna gång ska bli den sista gången jag gör detta, denna gång är det en livsstilsförändring som ska ske.
Detta känns toppen :-) 
 

Kommentarer:

1 Lotta:

Hej! Vet inte om jag varit o kommenterat här så mkt tidigare men nu så! Vad roligt o spännande med mätningen. Tror också att det är bra att hela biten kommer in i varje fall den mental för tror att det tyvärr är så att den ofta hänger efter.

Jag känner själv att mitt test med pulver inte fungerade speciellt bra så det ska bli spännande att se hur det går för dig. Vet dock att många klarat att hålla sin nya vikt också genom att ha ett väldigt aktivt liv efteråt. Det är något jag saknar!

Jag har gått över till lchf o hoppas att med mindre omfång o vikt även få mer kraft till att rör mig mer. Välkommen in till min blogg om du har lust!

Kommentera här: