Kommentarer:

1 Therese:

Jag tror att det är viktigt att våga prova - orkar jag - kan jag? Jag tror att vi ofta har mer kapacitet än vad vi själva tror! Men att skynda långsamt, sänka kraven på sig själv, ha strategier för att orka tror jag är viktigt för oss själva! Jag hoppas innerligt att det kommer gå bra för dig ❤

2 agnesandersson:

Hoppas du har haft en bra start på det nya året finis!
kram

3 Åsa Lundgren:

Ja du vännen, vi är många som tycker att det är helt galet att utförsäkra någon på ett bestämt datum - lika för alla liksom utan en individuell utredning kring det. Bara för att det gått visst många dagar så är man ju inte automatiskt redo just den dagen. Vad som nu sker när man blivit utförsäkrad är också väldigt diffust vilket gör det skrämmande.
Vissa tvingas genomlida värdelösa arbetsmarknadspolitiska program utan innehåll (jag) för att sedan inte göra någonting i 2 år fast med hälften så lite pengar. Inte rättvist någonstans.
Nu är jag sjukskriven igen.
Önskar att jag sagt ja år 2006 då FK ville sjukpensionera mig innan dessa idiotiska regler fördes in, för plötsligt tyckte de jag var arbetsför till 100% trots att jag insjuknat ytterligare.
Helt galet system. Var utan inkomst i 4 månader pga det innan de godtog det sjukintyg som doktorn fick skriva om 3 gånger.
Friska människor runt omkring oss fattar inte att vi sjuka orkar göra saker med familjen tex pga av att vi kunnat vila en vecka innan dess och även veckan efter. Och att man har ont eller har det jobbigt medans man gör det.
De fattar inte att det inte går att jobba 25 eller 50% eftersom man aldrig vet när man mår som sämst och var ska man jobba där någonting sådant här fungerar med ens vardag?
Nä jag förstår fullt och fast din oro fast vi har problem med olika saker.
Det är i alla fall en hemsk situation.
Lycka till ändå och kram till dig

Kommentera här: