Mellomys

Trots att sambon jobbat i helgen, och trots att jag har vansinnigt ont i rygg/höft/ben så har vi haft en härlig helg. 
I fredags hämtade mormor och morfar barnen från förskolan och skolan samtidigt åkre jag till jobbet ett par timmar. På morgonen hade jag satt in en "Pulled Chicken" i ugnen som var klar när jag kom hem. 
 
Efter vi hade ätit fick barnen fredagspåsar. De jublade! De gillar verkligen överraskningen med att få varsin påse. Ett underbart sätt att starta helgen på. 
Denna gång hade vi stoppat i varsin tidning till storkillarna och en badleksak till minstingen. Lite chips, salta pinnar och en chokladbit :-)  
 
På lördagen hade vi en mysdag, laddade lite inför melodifestivalen.  Gjorde mellodrinkar och fixade snacks. 
Så mysigt med något som alla i familjen kan göra tillsammans. Barnen gillade de flesta av bidragen och dansade loss ordentligt framför tvn. 
 
Idag söndag är storkillen på kalas och minsta killen på gympa. Jag vilar höften och har tid med mellankillen. Vi spelar spel, bläddrar i tidningar och tittar på tv.  
 
 
 
Jordgubbsmilkshake till barnen och en Tequila-rose med mjölk åt de vuxna.  ♡
 

Kommentera här: