Tid för mig

Hej bloggen, längesedan vi sågs, jag har haft lite mycket ett tag. Fullt upp på jobbet, möten och samtal med arbetsgivare och facket. Men äntligen vet jag hur närmaste framtiden ser ut vad gäller arbete. 
Jag arbetar 25 % nu (sjukskriven 75 %) det innebär att jag jobbar 8 timmar/vecka. Det fungerar bättre och bättre. Långsamt lär jag mig hur saker fungerar och den sociala biten känns riktigt rolig. 
Tyvärr är fortfarande bussresan en riktigt jobbig stund med rejält ångestpåslag och illamående. Men jag kämpar på. 
Målet är att jag stegvis ska öka min arbetstid. Det jag jobbar på nu är balansen.  De dagar jag jobbar eller gör någon aktivitet går jag liksom "all-in" lägger för mycket krut på det. Vilket gör att jag ligger kraschad dagen efter. Min energinivå går upp- ner upp-ner. Den ska bli mer balanserad innan jag klarar av att utöka arbetstiden. Meen jag är på rätt väg :-) 
Den senaste tiden har helt fel saker tagit min energi, jag behöver all energi till att komma i balans. Men så är det ibland, att det är annat och andra som jag måste prioritera. Men huvudsaken att jag bara prioriterar det som verkligen är viktigt. 
 
Imorgon ska jag få nya fina naglar,  det ska bli toknajs med lite lyx bara för mig ♡ 
 
 

Kommentarer:

1 Helena V:

<3

2 Life of Johanna:

Hejsan!

Kul att du är med i lucka 11, var gärna med i dagens lucka!

http://lifeofjohanna.se/2014/december/lucka-12.html#comment

Kommentera här: