Godmorgon "vardag"

Godmorgon alla fina människor!
Jag har just vinkat till barnen när de gick till skolan/förskolan. Idag åkte jag inte med, pappan åkte med dem själv. Igår var jag med 5-åringen på hans första dag i förskoleklass. Han har blivit stor, vår härliga lilla kille.
Det är en klass med 26 barn. Tre jättegulliga fröknar. Det kändes jättebra och tryggt.
Barnen behöver inte vara på fritids denna veckan, det är skönt att de kan starta lugnt.  
 
Jag har varit orolig och mått pyton den senaste tiden. Jag har varit orolig för mitt eget mående både fysiskt och psykiskt, men det är också jobbigt med skolstart och jobbstart.
 
5-åringen hade fått höra "jävla rödhuvud"  av några större barn igår, det gör ont när barn inte är snälla mot varandra.  Jag minns själv alla ord. Jag bemötte dessa ord med ord tillbaka, ilska och ibland humor. Det är tufft och jobbigt att hela tiden vara på sin vakt, och orden bildar stora sår inuti som aldrig läker.
Jag kan känna mig orättvist behandlad även nu som vuxen.  Att inte bli medbjuden, att människor inte svarar på mail eller telefon och att bli ignorerad känns inte ok.
Jag "städar och sorterar" Kämpar vidare med att inte bry mig om sådana människor, de är inte värda det. Det är de som har problem, inte jag. 
Det är svårt, men det går bättre och bättre, heja mig! 
 
De två senaste nätterna har jag sovit ungefär tre timmar per natt. Vilket är alldeles för lite. 
Idag är min andra dag på jobbet efter ledighet och sjukdomar i somras. 
 
Nu är det dags försöka "vakna" och åka mot jobbet. 
Toktrött efter alldeles för lite sömn, men "wish me luck" ♥ 
Jag har i allafall bestämt mig för att ha en tokbra dag, hoppas att ni får detsamma :-)  
Jag fick världens finaste armband av Dexter ♡
 
 

Kommentarer:

1 Åsa:

Åhh mitt hjärta gråter när jag hör vad barn kan kalla varandra... Det är så svårt! Jag antar att det gäller att ge sitt barn trygghet så att dom blir starka nog att kunna bemöta fulheterna.... Svårt svårt...

Ni har så himla fina ungar, kämpa på!

Kommentera här: