Getingar

Jag ogillar verkligen getingar, hysteriskt mycket.
Alltså, jag är en sådan som springer så att bord och människor välter samtidigt som jag skriker och viftar. Jag brukar även stelna och blunda.. då försvinner de också.. typ...
Getingar är läskiga och riktigt elaka. 
Jag har blivit stucken en gång, då fick jag i raketfart åka till sjukhuset eftersom jag blev allergisk och inte kunde andas. 
 
Jag läste på Facebook att getingar ogillar när man eldar kaffe. Det måste ju testas! 
Jag har torkat kaffesump och hällt i gamla konservburkar.  Tände på kaffet så att det pyr, ingen geting än så länge... men typ ingen isbjörn heller.
Skämt åsido så hoppas jag att detta håller getingarna borta. 
 
Häromdagen hittade jag ett 7 centimeters stort hål i jorden i vår pionrabatt. Massor med aggressiva getingar som åkte in och ut i full fart.  
Vi ringde skadedjursbekämpningsföretaget som vi har genom försäkringen. De kom och sprutade bort både getingar och myror som vi hade på fasaden. 
 
 
 
 

Kommentera här: