Facebook-kärlek ♥


För mig är Facebook en plats där jag har familj, vänner och bekanta samlade på ett och samma ställe.
Där jag kan vara social och på ett enkelt sätt hålla kontakten med människor oavsett avstånd och annat som gör att man inte träffas så ofta.

Jag tycker att man ska bete sig likadant där som man gör i verkliga livet.
Nu har jag märkt att det tycker inte alls andra människor.

Att nära vänner ignorerar det man skriver, varken svarar eller "gillar", att familjemedlemmar tar bort varandra som "vänner" och att bli "blockerad" av nära anhöriga är inte ok beteende.

Exakt sådan utfrysning som jag lär våra barn att ingen får utsättas för.
Jag kommer att sortera bort några som gör att jag blir ledsen, övriga kommer jag att bemöta med ett leende.

Jag är helt säker på att det är just det dessa människor behöver - Kärlek

 

Kommentera här: