Bromsar lite

 
Idag var dagis stängt. Jag och alla tre barnen promenerade med äldste sonen till skolan. När vi kom hem igen lekte vi lite, jag städade, fixade lunch och duschade, innan vi gick för att hämta storebror. 
Vi lekte ute, åt mellis och drack kaffe hos mormor&morfar. Sambon kom hem och jag åkte till jobbet.  
 
Det märks verkligen tydligt på mitt mående att det blev lite "mycket" idag. Både min läkare och psykolog säger att max en aktivitet per dag är bra för mig. 
Men nu när jag börjat jobba blir det automatiskt mer än en altivitet per dag.
Det är alltså nu jag måste bromsa lite för att ta det lite lugnare. 
Samtidigt känner jag mig stolt och glad över att jag fixat denna dag och att jag vet hur jag ska göra för att bromsa.  
 
Nu ska jag väl bara lära mig att bromsa innan jag känner mig slutkörd. :-)  
 
 
 
 

Kommentera här: