#attblimittbästajag

Jag kämpar vidare med utmaningen #attblimittbästajag.
Hur går det då?

• Prommis - minst 30 minuter/dag
Har jag fixat! :-)

•Bra mat  - äta 5 måltider/dag Jag har missat någon måltid, vilket gör att jag blir tokhungrig. (då förvandlas jag till ett monster som lätt kan äta femtioelva smörgåsar) men jag har kämpat och lyckats hålla mig till "bra mat"

•Sömn - Ligga i sängen klockan 23:00
. Har jag också missat några gånger, jag har somnat i soffan.

 Så nu blir det "mat- och sovklocka" (som Skalman i "Bamse")
för att inte glömma måltider eller att lägga mig i sängen :-)

Jag har varit så sjukt slut och energilös ett par dagar.
Idag åkte vi på affären för att handla mat. När vi kom hem var jag tvungen att lägga mig och sova.
Jag är som en "urvriden disktrasa".
Men med rätt sömn, kost och motion kommer jag att bli piggare.
Detta är små små "babysteps" åt rätt håll.

Jag känner faktiskt att jag mår bättre. Nu gäller det att fortsätta att kämpa,inte ge upp!
Nya vanor ska skapas :-)

Heja mig!!! :-)

Kommentarer:

1 ♥ Sojka ♥:

Grymt jobbat! :D

Kommentera här: