På mc till Beyoncé

I onsdags skulle jag och sambon åka motorcykel till Stockholm. Jag höll tummarna hårt att jag skulle komma i skinnstället. Jag har inte haft det på mig på typ 8 år. Men det gick, det satt som ett "andra skinn"!  Jag fick ont i den otränade gamla tantkroppen efter typ en kvart. Vi borde nog ha vant knän, rumpa och ben med lite småturer innan vi satte oss för att åka 87 mil.

När vi kommer in i Globen så upptäcker vi att vi ska sitta ganska högt upp, det är dessutom brant. Har jag berättat att jag är en bland världens mest höjdrädda? Jag tar sats och går upp... sen fastnar jag. Jag står och håller i ett räcke så att fingrarna blir blå, svetten rinner och jag hyperventilerar.
Jag står så ett bra tag. Med sambons hjälp tar jag mig tillslut ner på en stol. Jag ser konserten utan att röra en fena.

Hon var fantastisk, magisk, vilken Super-Puma med värsta underbara rösten dessutom!
Så amerikanskt, massor av klädbyten, guldkonfetti och bling. Mitt i åkte hon linbana till en ny scen.

Tänk vad bra jag hade tyckt det var om jag inte hela tiden satt och tänkte "hur 17 ska jag ta mig ner?"

MEN jag tog mig ner, BRA jobbat av mig!!! :-)

En fantastisk resa, men såå skönt att komma hem igår kväll till våra underbara barn. Stort TACK till mormor och morfar som var med barnen ♥

 

Kommentarer:

1 Åsa:

Men gu vad härfigt! Både konserten, och hojjen! :) Jag hade en pojkvän ett tag som körde MC, men jag insåg snabbt att det inte är min grej, jag gillar inte när det lutar ;)
Men jag är fortfarande faschinerad över hela mcgrejjen!

Kommentera här: