En högre växel

Idag är det dag 19 av totalt 30 utav Fitnesskampen.
Jag ska väga och mäta mig imorgon för att se resultatet när det gått 2/3 av tiden. Jag har ju tjuvvägt och tjuvmätt mig litegranna. Tyvärr går det inte alls i den takt jag skulle vilja med vikten.

Jag som har gått på alla typer av dieter, vet ju att om jag går på en diet med minimalt med kalorier rasar jag snabbt. Det är svårt att behålla motivationen nu när det går så sakta. Jag måste påminna mig själv att jag mår tokbra.

I morse när jag vägde mig hade jag gått upp 0,4 kg från igår,
och låren hade ökat med en cm från starten för 19 dagar sedan.
Jag mailade direkt till Fitnesskampen. De är superduktiga, jättetrevliga och svarar snabbt när man har frågor.
Jag hade inte tänkt på det, men plusset kan ju bero på att jag har ägglossning. Dessutom fick jag rådet att dra ner lite på kolhydraterna i lunchen och/eller middagen och då ersätta dem med proteiner.
Hon tipsade mig också om att stoppa in ett tredje cardiopass när jag tränar.

Nu lägger jag alltså in en högre växel de sista tio dagarna, jag tänker inte ge upp! :-) 

Sambon hittade mina vitaminer till superpris på Dollarstore, 30 :-
• Kategori: FitnessfightenTaggar: Fitnessfighten, Viktresa, dollarstore, kalorier, kolhydrater, mäta, proteiner, vitaminer, väga; • Kommentarer (2)

Kommentarer:

1 Åsa:

Var bara noga med att läsa på burken när du köper sådana vitaminer, det gäller att ha koll, och priset (och butiken) signalerar lite att dom kanske inte är så fullsmockade med nyttigheter som dom kunde vara! :)

Kämpa på, tråkigt med + med det låter ju rimligt med ägglossningen!

2 Nathalié - Äntligen gravid! BF 27/3 <3:

hoppas att det vänder för dig snart! det är ju lite tråkigt när det inte går åt rätt håll.

sv Tack så mycket =). Ja jag hoppas också det blir innan dess och att det ska komma igång av sig själv :).Kram

Kommentera här: