Shake!

Nu har jag intagit shake 2, dag 2.
Jag "råkade" ställa mig på vågen i morse.
Jag veet att jag inte ska väga mig varje dag, jag blir lätt en vågoman (en som väger sig hela tiden) så jag ska be sambon  att gömma vågen tills på onsdag.
Fastän jag vet att jag i början av en VLCD diet går ner i vikt fort (det finns mycket att ta av om man säger så), och att från början försvinner vätska, så blev ändå min reaktion att hoppa upp och ner på vågen, för att se så att det verkligen stämde.. Jag kollade så att alla kroppsdelar satt kvar typ. Men jätteskoj att det märks på vågen att jag kämpar på, det är ju motiverande om något! :-)

Min kropp brukar reagaera ungefär så, går ner mycket i vikt ena veckan, och står helt still nästa. 

För mig fungerar shakes superbra som en kickstart.

Jag kom att tänka på "Shake weight", träningsredskapet som säljs via tv.
Det finns verkligen massor av roliga träningsredskap, de fungerar säkert, men jag kan ändå inte låta bli att tänka "Hur tänkte de nu???" ☺ 

Kommentera här: