Grattis till vår storkille! ♥

 

Idag, exakt nu klockan 8:14 för 7 år sedan blev jag mamma och sambon blev pappa till världens finaste lille kille.
Den lille mannen som var beräknad att komma den 15 Januari påbörjade sin ankomst 52 timmar tidigare med att vattnet gick och inga värkar startade. Det blev igångsättning, han tog lång tid på sig - det var värt varje sekund.
 
En snöig och solig lördag den 19 Januari 2006, 4295 gram och 52 cm lång. Massor med blont hår och blå ögon. En stark liten kille som lyfte upp huvudet på en gång, helt klart kärlek vid första ögonkastet ♥
Exakt samtidigt skrek jag "hot, hot hot!!" till barnmorskan som lade heta handdukar på mig. Varför jag helt plötsligt pratade engelska vet jag inte, hahaha. Kanske berodde på morfinet eller adrenalinet.

Vår lille kloka kille blir nu alltså hela 7 år. Tiden springer iväg.
Vi är så otroligt glada att just han kom till oss. Vår kloka, omtänksamma, eftertänksamma, glada, busiga, kluriga och påhittige lille kille.
Idag blir det "mamma-son-dag", nästa helg blir det kalas. 
Nu ska vi äta tårtfrukost.
GRATTIS Maximilian på 7 årsdagen! ♥
 

Kommentarer:

1 Sojkas Framtid:

Tack för att du var med och tävlade hos mig tidigare! Snart kommer nya tävlingar i min blogg så håll utkik!
Kram

2 Fnulan:

HURRA HURRAAAA!!!

Kommentera här: