Nutellacupcakes

 
Idag har jag och 4-åringen bakat Nutellacupcakes.
Hittade ett recept av Leila Lindholm  här  
Jättesmarriga blev de! :-)

12 st

3 ägg
2 ½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
Skal och saft av 1 citron

1 burk nutella
Strössel till garnering

 

  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.
  3. Smält smöret, häll i mjölken och blanda det med äggsmeten.
  4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.
  5. Rör ner rivet citronskal och saften av en citron.
  6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.
  7. Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter.  Låt svalna dem helt och lyft ur dem i muffinsplåten.
  8. Bred på nutella och strö över strössel.

Kommentarer:

1 Josefine Svärd | Foto:

Hej! Vad roligt att du är med i min veckans blogg - tävling! Jag håller tummarna för dig och jag hoppas vi får se mer utav varandra här i bloggvärlden ^^
Lycka till!

2 Millah:

Jo verkligen kul när det händer nånting som te.x barnmässor m.m... Ja här är det nog första gången det är barnmässa faktiskt haha så vilket lyx att ni har det så ofta =) Kram

3 Areyanna:

Hej! Oh my god vad goda de där ser ut! Jag som ej får äta sånt, attans. Inte för att jag brukar gilla bakverk eller kakor men den där frostingen med chocklad hadde man inte tackat nej till idag=) Händer hos dig? Hälsnignar från mig å king

4 JoHaNNa - Alltid Nya Tävlingar På Måndagar:

ohh va god den såg ut, synd jag inte äter bakverk ;)

en spadag borde alla unna sej :) vardagslyx på hög nivå...

hoppas du oxo får en toppenhelg :)

5 Suzan:

Ser gott ut!

Kommentera här: