Barn och olyckor

Som förälder har jag nerver och hjärtat utanpå kroppen, jag har liksom känselspröt och antenner som gör att jag nästan innan olyckan har skett både ser den och känner den.

Idag klättrade Xerxes ur spjälsängen. Det var väl något som var väntat, han blev ju ändå 18 månader nu den 4 Augusti. Dock var det såklart ändå superläskigt.

Smällen var hög, han skrek högt, en bula, ett sår i pannan, ett sår på tungan och han blev läskigt blek.

Vi kylde pannan och han fick dryck med is.

Det gick bra ♥ 

Kommentarer:

1 Terése Bouvier:

Aj aj aj! Stackars liten. Jag har dock lärt mig att det är ett gott tecken att de skriker direkt efteråt, annat är det när det blir helt tyst efter ett rejält fall :S

Min lilla är ju så knäpp och härdad så när han trillar (som är flera gånger dagen) ute på tomten så han börjar blöda eller får blåmärken och bulor, så går han bara vidare som ingenting har hänt... Om vi inte reagerar med att springa fram och vara oroliga förstås. Då tittar han upp och ser jätteledsen ut. Klassiskt ^^

Svar: Ja, det har du rätt i , att de skriker är ett gott tecken :-) Han skriker sällan vår minsting, men denna gång hördes han rejält!
Elisabeth

2 Åsa:

Åh jisses, stackars kille... Vår lilla S föll en gång ner från skötbordet, i klinkersgolvet... Då gick det bra men herregud, vi skakade i timmar efter för VAD SOM HADE KUNNAT HÄNDA!

Svar: Ja, det var verkligen läskigt. Jag blev så galet orolig när han blev så blek. Nu blir det storkillesäng ☺
Elisabeth

3 Åsa Lundgren:

Vilken kämpe men han ser nästan lite stolt ut på bilden också ;-)

Svar: Ja, det har du rätt i, han ser lite stolt ut. Han brukar vara van att trilla lite och så (man blir kanske det med två storebröder) så han brukar repa sig fort ♥
Elisabeth

Kommentera här: