Jag ser ut som en man

Sist jag var till frisören så bestämde vi att jag skulle låta ögonbrynen vara, alltså inte plocka dem. Jag har plockat dem alldeles för mycket, så att de är alldeles för smala och för tunna.
Trots att jag är manisk med pincetten har jag faktiskt fixat att låta ögonbrynen vara. Jag har även använt Isadoras ögonfransserum på dem, och jag har ätit vitaminer för hår, hud och naglar.
Ögonbrynen har vuxit, i alla fall fläckvis...

Häromdagen kom jag på att jag har en gammal ögonbrynsfärg, "den tjoffar vi på" tänkte jag.
Färgen svart-brun passar inte mig alls, inte heller passar det mig att all färg hamnade på huden. Jag såg ut som en figur från Mupparna, jag asgarvade varje gång jag gick förbi en spegel... Äldste sonen skrattade också "mamma du ser ut som en man!! "
Näe, nu hoppas jag att färgen går bort tills jag ska till frisören :-)


Kommentera här: