Luffarstek med Rotsaker & röra med Fetaost och Rödlök - Amarone vin

Idag vaknade jag med absolut NOLL energi, var vansinnigt trött och mådde som en urvriden disktrasa. Efter en dusch och massor med kaffe åkte vi till Birsta (köpstad) för att killarna ville handla Pokemonkort för sina veckopengar. Jag känner mig som typ 100 år när 6-åringen vill ha dessa kort som de byter med varandra på skolan. Galet dyra och meningslösa i min värld, men inte i hans så klart. Vill han hellre köpa sådana för veckopengen istället för godis så är det ju heeelt ok. :-)
Vi handlade även en god middag inför kvällen.

Ikväll blev det även en flaska rött vin. Det är ju väldigt längesedan jag drack ett glas rödvin, inte bara för att jag gjort viktresan men Nutrilett, utan också för att jag brukar undvika rödvin eftersom jag får en grym huvudvärk. Ikväll tar jag risken och chansar, det är ju gott!
Jag har hört och läst mycket om att Amarone vin ska vara så gott, så det var jag sugen att testa. Det finns ju massor av sorter och prisklasser. Sambon valde ett, och det smakar väldigt bra :-) 
(179:-)

ICA har ett kött som är från USA, ICA Selection. Vi köpte ett vi köpt tidigare: Top Blade-Luffarstek.
Rostade rotsaker i ugnen och gjorde en röra med light Fetaost, Fraiche 8% och Rödlök. Jättegott!!

Nu blir det filmkväll för hela familjen.
Ha en tokhärlig lördag,
Kram! ♥
//Lisa

Kommentera här: