23 September, Söndag = vägning och mätning :-)

Idag är det söndag och dags att mäta och väga mig.
Jag byter fortfarande ut ett mål per dag mot en Nutrilett smoothie, men annars äter jag alla de övriga måltiderna. Jag var till gymet 4 gånger förra veckan, känns superbra!

Dagens vikt: 93,5, samma som förra söndagen.
Dagens midjemått: minus 3 cm från förra söndagen!! :-)  Nu har jag minskat hela 25 cm sedan den 25 Juni.
 
I veckan gjorde jag en BIA-mätning på mitt gym Sensia. (BIA = Bioelektrisk Impedans Analys)
Man får elektroder fästa på handen och foten som mäter fördelningen av fett, vätska och kroppscellmassa (till huvudsak muskelmassa). Det är viktigt att bara tappa fett men inte muskelmassa när man går ner i vikt.

Jag har inte mina siffror med mig hem, men jag ska skriva ner dem vid ett senare tillfälle.

I alla fall såg det bra ut. Jag har mycket muskelmassa. Dock har jag mycket vätska utanför cellerna, vilket kan bero på att jag inte äter några kolhydater alls, så det ska jag bli bättre på.

Jag har bokat in en till BIA-mätning om en månad. Känns peppande att träna till den och hoppas på att se skillnad :-)

Nu ska vi sätta oss och planera nästa vecka, både kost och träning - och allt annat förståss :-)
Dessutom håller vi på med lite storkok: korvgryta och köttfärssås.

Ha d bra,

kram ♥
/Lisa

Kommentera här: