Roligt hos doktorn

Jag är så grymt trött och energilös. Gör verkligen allt för att få upp energin inför vår helg med hotell och mässa. Känner mig som en urvriden disktrasa, något som katten släpat in.. Jag gör lite mer än vad jag klarar av ibland, och då blir det såhär efteråt. Men jag lär mig av misstagen :-)

Idag när jag satt i väntrummet på Vårdcentralen, log jag lite för mig själv när jag insåg att jag satt bredvid "urcellen Ellen". Kommer ni ihåg "urcellen Ellen"? Ett barnprogram som jag gillade mycket när jag var liten. Jag tror det var 1978.
Jag tycker att man ser ut som urcellen Ellen i "One Piece", helst i rosa "One piece" . Det är säkert ett jätteskönt plagg, jag skulle kanske till och med kunna tänka mig en - hemma i soffan.

Då kommer en läkare in i väntrummet. Istället för att ropa namnet på patienten ropar han "Problem med Körtel!?" "Stor körtel!?" Han tittar på mig och frågar "har du problem Körtel?"  Då svarar "urcellen Ellen" -Det är nog jag...
Då säger en pappa till en dotter "när du ska in till läkaren kanske de kommer att ropa "Ont i Fot!?"
Det var lite roligt, ett annorlunda sätt att ropa upp patienterna i väntrummet :-)

Vilken TUR jag har haft förresten, vann biljetter av Nestlé till mässan. De kom på posten idag - jippieee!
Nu ska jag sova. Imorgon är det dags för vägning och mätning :-) 

Ha det bäst,
Kramkram! ♥
//Lisa

Kommentarer:

1 Jennie:

Mäh! Vicken tur :D men ha inte ni biljetter redan ;) ge de till mig ;) hehe :) Kraam bästaste Lisa! Och super TACK för i lördags :D

Kommentera här: