Novemberlov!

Vår dag började med en rejäl laddning effektiv stress, vi hade försovit oss.
Jag och minstingen var vakna när sambon åkte till jobbet klockan 5:00.
Men klockan 7:15 när min pappa knackade på dörren sov vi djupt.

Men... varsin smörgås med ost och gurka till killarna ,
borsta småtänderna och på med kläderna - Mooot dagis/skolan!!! ♥

Sambon jobbar nätter Lördag och Söndag,
men efter det är det Novemberlov för hela familjen.
Vi har inga planer,
men vi har massor att pyssla med här hemma
både inomhus och utomhus så vi blir inte sysslolösa direkt.
Det ska bli supermysigt!

Måste berömma mig själv litegrann:
Shit va BRA att jag fixar att inte röka! Inte rökt sedan Maj 2011 :-)
Jag skulle ljuga om jag skulle säga att det är enkelt,
för rätt ofta känner jag suget  - men även där övar jag på att säga "nej", vänligt men bestämt :-)

Jag har gått med i en Viktgrupp på Facebook.
Vi ska peppa och stötta varandra till att gå ner i vikt.
Jag satte då upp ett mål till Jul.
Julafton är om 8 veckor, så jag känner att ett realistiskt mål är 0,75 kg/vecka = 6 kilo. 
Det känns som ett tokbra mål :-)

Vikt nu: 89,2
Nästa delmål: 85
Mål till Jul: -6 (83,2)

Ha en fortsatt härlig Fredag,
Kram ♥

Kommentarer:

1 En till viktblogg:

Tack så mycket!

Hoppas du får en härlig helg!

2 jaana:

BRA JOBBAT med rökningen!!

Härligt med höstlov.

Kommentera här: