Telefonmöte TACTIQ Team Nutrilett

Igår var det telefonmöte med medlemmarna i TACTIQ Team Nutrilett. Vi pratade via datorn-Skype. Jag har alltid trott att jag är lite teknisk, men nu när jag ska använda Skype och blogga, har jag märkt att jag är grymt oteknisk... hahaha, men det gick superbra!

Vi fick prata med psykolog Fredric Bohm. Han sa jättemånga tänkvärda saker, hade tips och idéer och var mycket peppande. Det var också mycket roligt att höra de andra deltagarna, deras tips och hur de ska göra.

Det är ju så enkelt egentligen, "jag vet ju HUR man gör för att inte gå upp i vikt" men varför gör jag inte bara så då? Jag tror absolut att det handlar om vanor och att jag måste byta ut de dåliga vanorna mot bra.
Det är dags att chockera min kropp ordentligt med en förändring, dags att göra medvetna val.

Jag är en sådan som äter när jag är glad, ledsen, för att fira, för att slappna av, för att mysa.. ja, jag äter typ hela tiden. Min plan är nu att sätta rutiner, äta på samma tider, sova på samma tider.

Dessutom ska jag bli bättre på att berömma mig själv, BRA Lisa!!!

Idag är det dag två med Nutrilett shakes, än så länge går det superbra. Jag tycker dock att det känns lite tråkigt att laga mat till barnen och sambon som inte jag ska få äta. Igår tyckte jag till och med att det luktade gott när sambon stekte hamburgare. Det blir tufft ibland detta, men jag är mycket tuffare! ☺

Idag har jag varit på en promenad i en och en halv timme, lite länge tyckte 6-åringen som cyklade med. men det var en härlig promenad i fint väder.




Nu ska jag titta på bilderna som Fotograf Miss Jeni tog på mig igår, mycket spännande!!!!

Ha det bäst! ♥

Kommentarer:

1 Gina:

Heja...du gör det så himla bra!!!

Härligt att det går bra!



1 och en halv timmes prommis, då skulle jag vara döende skrattar

Jag är dock lite nyfiken på den psykiska biten, för då jag själv testade en kur med Nutrilett för många herrans år sedan, så mådde jag väldigt psykiskt dåligt. Kanske att det var just den tiden, eller att kanske alla inte klarar Nutrilett? Hur mår du nu så här dag 2? Jättebra att det ingår psykologkontakt! DU ÄR STARK!!! Kramar!

2 Lisa:

TACK Gina ♥

Än så länge känns det bra, jag hoppas att jag mår bättre psykiskt av att känns att jag fixar detta och av att kanske då faktist bli i bättre form.



Jag tror att om jag mår bättre fysiskt, så hänger den psykiska biten med... Jag hoppas på det iaf, ;-)

Kram!

3 Gina:

Underbart...så himla bra jobbat Elisabeth, helt rätt inställning!!!

Är ju så spännande detta med att följa din resa!

Ja kropp och själ hör ju ihop. Mår kroppen bra så gör ju även knoppen det...och vice versa :-)



Kramar i massor!

4 Anonym:

aw vad söt du e gud vad glad jag blev för den kommentaren! o grattis att du har tagit steget mot ett bättre liv!



Får man fråga vrf just pulver?



Kram!

Kommentera här: