Stavgång

Idag är det fredag. Jag gillar fredagar. De känns lite speciella, även om jag är ledig alla andra dagar också.
Det händer lite mer, och man kan lyxa till det lite extra. Då menar jag inte att man behöver äta eller dricka något för att lyxa till det, man kan hitta på annat som är trevligt också, bara umgås till exempel.

Natten till idag har jag för första gången på länge sovit ganska många timmar. Känns ju helt fantastiskt, åt rätt håll. Mitt mål är ju att sova mer än 2-3 timmar.
Idag har jag och barnen har bara lekt och pysslat. Min sambo och min pappa har byggt lite på vår nya altan, det kommer att bli såå fint. 

Kom ju på att jag äger stavar. Jag köpte dem i vintras, var så himla rädd att halka helst eftersom jag var gravid, så då använde jag stavarna som stöd.
Nu tänkte jag "stavgång kan jag ju gå"!
Vad händer, jo det börjar ösregna, himlen fullkomligt öppnade sig! hahaha. Men, det gick riktigt bra, jag gick i rask takt i 30 minuter. Jag tror jag gillar stavgång :-)  


Dag 5 med Nutrilett shakes. Det går väldigt bra. Idag har jag mått bra och varit pigg. Kul! Jag började morgonen med en varm Nutrilett Hot & Cold Mocca Shake, den är jättegod!



Kommentarer:

1 Anonym:

Starkt jobbat!! Ta det mycket försiktigt med de heta shakesen ;).....

2 Anonym:

Det är skit bra att du tänker delmål tänbker man på totala siffran man skall ner så kan man få panik.

Jag gick ner mina första 40 kg på ett halvår. Nu är dt över minus 60 kg.

Du skall vara skit stolt över dig sj att du har tagit tag i detta!

Inget illa ment men nutrillette e kanske bra i början för o kickstarta dt men inget man skall hålla på med i längden - been there.

Tycker absolut att du skall beställa atkins boken, även om du kanske ej vill börja på just atkins. Man lär sig så otroligt mkt om mat o hur kroppen reagerar på viss kost. Boken finns billigast på adlibris.se för 174 kr fraktfritt. Är du sugen på atkins bars kan du beställa dt plus boken på atkins hemsida . :)

Kika gärna in under kategorin atkins dieten, där har jag ex på mat. e inne på ett nytt schema nu så lagt upp veckans kost i bilder o kcal o nettokolhydrater :)

aw tack dtsamma kram!

3 Malin:

Duktig tjej!!
Stavgång är jätte bra träning...men kan va förödande om man 'går' fel..!!! Ta reda på ett 'proffs' som kan visa dej olika tekniker...armens vinkel, vart du ska sätta ner staven, vart du ska lägga tyngden osv.
Intervall i uppförsbacke är otroligt effektivt...både uppför och nedför!!!
Önskar all lycka till...Kram

Kommentera här: