Gott med varm Nutrilett shake när det regnar ute


Idag när det regnade, åskade och mullrade som mest testade jag en varm Nutrilett Quick Weightloss Hot & Cold Mocca Shake.
Jag ogillar åska, väldigt mycket. Men det var riktigt mysigt med en kopp varm Nutrilett shake och en tidning ute på altanen.

Jag ska skriva lite mer om vad jag tycker om de olika smakerna lite senare, men denna var mycket god!


Jag tycker att det går riktigt bra (än så länge) att ersätta mina mål mat med Nutrilett måltidsersättningar. 
Lite trött har jag känt mig strax innan det är dags för nästa shake, men det går bra. Tänker ju på att sedan mår hela jag bra. Om jag mår bättre fysiskt, så mår jag säkert bättre psykiskt. Kropp och knopp hör ju ihop. 


Jag läste att efter ca 3-7 dagar hamnar man i Ketos (läs mer om Ketos på Nutriletts hemsida-klicka på länken)
När man inte får i sig tillräckligt med kolhydrater använder kroppen istället fettreserverna som energikälla. Fettvävnaden omvandlas till fettsyror. Fettsyrorna omvandlas därefter till ketonkroppar i levern och ersätter glukos som energi till hjärnan och musklerna.

Ketos är alltså bra, då använder kroppen de egna fettreserverna. Ett litet minus är att man då får dålig andedräkt, så luktar jag illa, är det för att jag går ner i vikt, hahaha


Ha det bäst! ♥





Kommentarer:

1 Camilla Olsson:

SB12 hjälper bra mot ketosandedräkten, ett bra tips ;)

2 Maria:

Du är helt fantastisk

3 Jennie:

Shoppade på Åhléns och jeansen på name it. 100 kr!! Sen Ica maxi fann jag två t-skirts på. :) känns bra att han få lite nytt- behövligt om inte annat.

4 Jesper:

Härligt. Jobba på! Klart vi fixar det här!

Kommentera här: